söndag 22 februari 2009

Vinterbus på älven.

Idag tog jag och Charlie efter en frukost framför tv:n...ja jag åt där Charlie fick sin i köket på ordinarie plats, men vi tog och gick ner till älven och Charlie fick rusa av sig lite, och ett ypperligt tillfälle att träna inkalling från frihet...jätteduktig är han, om han inte har något som han vill äga vill säga, då är han sån där som bara retar gallfeber på en.
Men nå sånt vart det inte på älven idag hehe.








Igår tog jag och Lisas bror en tur på skotrarna, vi for ut till "Sela" där dom har sina stugor, en fäbovall mitt i skogen intill en vacker sjö...ja nu är den ju istäckt och skoterleden går över den, på vägen ut mötte vi svärfar och två till på skidor som var ute och jagade hare, Stövaren Keimo var ute till skogs men en skymt av honom såg vi när han letade haren som gäckade dem, men dom fick den till slut fick vi höra när vi kom hem.
Vi for vidare och provade en led som Lisas far och en vän huggit upp i somras, en rolig led som är lite offroad om man så säger, endast körd en gång så det var nästan som att spåra på nytt, en rolig åkning tills vi kom upp på berget och irrade omkring för att vi inte visste vart vi skulle fortsätta, men tillslut hittade Leif på en annan led som han kände igen, och följde den ner...sen for vi hemöver efter en ca 4 timmar på skoter.

Charlie fick vara hemma hos Lola, lisas syster som satt hundvakt...tack för det Lola.

Men efter åkte jag och charlie hem och han fick mat, själv for jag till pizzerian och inhandlade en läcker pizza som avnjöts, sen så vart det snacks till melodifestivalen...och en kväll i soffan halvt sovandes efter en dags tur som känner på krafterna, med tanke på min reumatism så är det en utmaning att köra skoter, men samtidigt så tror jag även att det är bra träning också.

Lite om min helg det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar