torsdag 25 augusti 2011

Självförtroendet sviker.

Det är känslan man får när man blir överkörd och misstrodd på sin kunskap, av personer som verkar ha ett behov att vara bättre än andra och alltid måste veta bäst.
När man själv har hållt på med något i många år och utövat något så kan man en del, jag kan inte allt och kommer aldrig bli fullärd, men att bli överkörd och personen igentligen inte vet vad man kan eller har för erfarenhet, då brister då mitt självförtroende till mig själv och mitt förtroende minskar för denne.
Jag suger gärna i mig kunskap i mängder, men jag kliver sällan någon på tårna och hävdar mig...men upplever ofta att när jag försöker dela med mig av min kunskap och mina erfarenheter så vill en del inte ta emot.

Men det kanske är så att jag kan inget för att jag aldrig visat min kunskaper för domare och publik.

Länge sedan jag skrev och så kommer denna negativa text.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar