måndag 31 januari 2011

IPO Helg

En lyckad helg med ipo träning är avklarad, skoj, intressant och lärorik!
Vi tog upp Jimmy Söderberg som figgurant till vårat träningsgäng, mycket intressant tänk och en tävlingsvan figgurant som stått framför figgen både i SM och i VM, och med SM guld i ryggen.
Det är intressant att testa olika figguranter och höra deras tänk, sen får man ju givetvis sålla i det man tycker bäst om och det som funkar på sin egna hund.
Synd bara att våran ordinarie figgurant inte kunde vara med i vid detta tillfälle så han såg vad vi kom fram till i helgen, alla hundar gjorde framsteg i helgen med små enkla medel, han hade andra infallsvinklar på mycket.

Så nu är jag supertaggad att fortsätta när jag äntligen har fått igång skallet i bevakningen!
Finns saker att träna på som jag fick med mig i helgen, men samtidigt nu när skallet är igång så är det bara att fortsätta, han ska mer in i position framför figgurant men även där rättade han upp sig på sista passet men som ska slipas vidare på.

Det känns bra och ny helg är inte allt för långt bort med våran egna figge som är om 3 veckor, fan vad jag längtar dit!

Lisa då, hon växer i färdriktningen som hon ska och blir bara vackrare gravidare! hon mår bra och allt är bra på kontrollerna, hon har ju fått gå hem från jobbet nu med beviljad havandeskapsersättning, så nu kan hon gå hemma i lugn och ro i två månader och ladda och förbereda sig inför dagen det!
Åh så spännande och vad jag längtar efter den lilla trollungen som ska förändra våra liv totalt! =)

Lite från oss!

//Henke

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar