måndag 15 februari 2010

Jippi nu händer det grejer!

Jajamen idag på kafferasten ringde telefonen, Hej det är syster Linda på ortopeden i falun sa rösten i andra änden! jag fick nästan hicka...för i morse tänkte jag, kan dom inte ringa från ortopeden nångång...tänk om dom skulle ringa idag!
Och det gjorde dom, hon ställde frågan om jag skulle kunna tänka mig att bli opererad 24/3 pga ett återbud...JA sa jag innan jag ens tänkt, fint sa hon...då ska du komma hit på torsdag morgon nu på torsdag och träffa läkaren och göra en ny röntgen, ok sa jag.
När jag lagt på så log jag så mycket att hade inte öronen setat där så hade fan smilet gått runt huvet på mig, jag ringde upp min kära Lisa direkt för att tala om...då insåg jag att jag inte hade fattat om det var 24 denna månad eller i mars?! så jag vart och ringa upp ortopedmotagningen och fråga, så jag kunde tala om för min chef när jag pyser för några månader :) typ 3-4 månader så där.

Så nu blir det till att träna stickan så mycket jag kan, för sen vette sjutton när jag kan göra något seriöst med han förutom kasta boll hehe, jaja man kan ju träna in apportering i vardagsrummet och så, gör han inte som jag säger så får han en krycka i röven...nä då...det fixar sig, hoppas min kära sambo kan hjälpa mig att aktivera honom fysiskt och så.

Just nu aktiverar han sig själv med att springa omkring med parabolen på huvet och riva huset...samt kuta av benen på oss, han har inge begrepp att tratten är typp 3 ggr större än hans huve!...han ska bara fram, oavsett om det tar i!

Jaja jag är glad att äntligen fått ett datum så jag får ordning på foten och kan göra saker utan att tänka på smärta.

/Henkebenke

1 kommentar:

  1. Hej!
    Vad skönt att du fått din operationstid äntligen. Håll dig frisk till dess också så det inte blir nån uppskjutning. Vilket elände ni haft med hundarna i vinter.Nu ska väl allt bara bli bättre.
    Kram på er båda!

    SvaraRadera