söndag 16 maj 2010

Söndag i Gärdås

Hej hopp blogg!

Det är söndag och 16 maj, dagen före 17 maj! inget som vi firar men det är en vanlig söndag här i Gärdås, Lisa är ute i trädgården och fixar våra rabbater och potatisland, samt hallonbuskar förbereder hon för min duktiga lilla trädgårdsmästare till sambo! jag får väl hjälpa till att skörda sen när det är dax istället hihi.

Ja i veckan som varit så gick jag ju M2 utbildning onsdag kväll, hela torsdagen och fredag förmiddag, så nu är jag färdig B-figurant för MH (Mentalbeskrivning) samt MT (Mentaltest) eller korning som man säger, det var en rolig och intressant kurs vi fick, hela torsdagen tillbringade vi i skogen och till en början såg det hopplöst blött ut med allt regn som kom, men väl ute i skogen så kom det enstaka skurar, och vi fick lära oss att bygga en bana i skogen, och prova på alla momenten som vi kommer att figga i som B-figurant, det enda jag inte fixade var spökena, men jag och Laila ska testa det sen när jag blivit av med kryckorna.
Men jag kan säga att jag var då helt slut efter en hel dag i skogen på kryckor, armarna värkte foten var sprängfylld med blod, och halsen började göra ont, jag tänkte ta en stol med mig men den stog självklart kvar i hallen hemma!

Fredag kväll vart jag liggandes i soffan med feber och halsont, kändes inge kul med tanke på att vi skulle på dop på lördagen i Malungs kyrka där Lisas syster Lena med sambo Martin skulle döpa deras dotter Agnes.
Men jag kände mig iaf kapabel att följa med på dopet på lördag morgon, så vi for dit och det var ett fint dop och trevligt efteråt med fika i församlingshemmet, fast min hals tyckte det inte var lika kul att fika fast det fanns massa gott fikabröd och tårta som Lisas andra syster bakat.

Så lördag em låg jag och sov hemma iknökad massa alvedon, kände mig skitrisig på kvällen, men idag söndag så har det så gott som gått över i halsen, knepigt...men skönt
Så idag har vi varit en sväng till Lisas mor och far och ätit mat med hela familjen Lindholm, och idag kunde jag äta den goda tårtan =)

Några bilder på vildarna måste vi ju ha med ju, dagens foto kan man säga och dagens tema "brottning" hehe








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar