måndag 24 maj 2010

IPO Helg.

Ja nu är helgen slut, trist för det var en rolig och intressant helg, jag var på IPO kurs här på våran klubb som vi ordnade, tanken var att jag bara skulle vara med som åhörare eftersom jag hoppar på kryckor.


Men Peter som höll i kursen ihop med en tjej vid namn Marie tyckte att eftersom Styx är så ung så vore det ju bra om jag kunde ta med honom, för Marie kunde ju köra honom åt mig med mitt stöd bakom ståendes på kryckor, fast hon klarade bara av ett pass då hennes rygg pajade på lördag fm, och fick hjälp av Emelie och Helena att köra stickan istället.


Så så vart det, vi började kursen på fredag kväll med lite teori och hund snack.


Lördag morgon kom klubbkompisen Linda och hämtade mig och Styx fick dela dubbelburen med Rottisen Selma, jo det är en skiljevägg =)

Vi började lördagen med lite lydnad på plan för att han skulle se vårt samarbete med hund, ja jag körde bara position och kontakt på den fläck jag stod =)


Sen så vart det skyddsarbete, ja i den mån det gick med stickan, han körde kampskin och bitkudde på honom, till en början var Styx osäker när han kom in på plan, men när han kom på vad det handlade om så vart det full fart, vi körde 2 sådana pass om dagen både lördag och söndag, och Styx var lika osäker vid alla ingångarna på plan innan polletten ramla ned vad han skulle göra där ute där det stog en figur och tjoa och viftade med kampskinn och bitkudde, så det är något vi ska fortsätta att bygga på, hans osäkerhet med fler sådan positiva övningar innan vi går vidare i skyddet, så nu är man ju råtaggad att fortsätta och vill bli av med det här förbannade gipset och hitta figuranter att köra på, vi är fler intresserade på klubben så det här kommer bli något vi ska satsa på känner jag.





Men nu längtar jag verkligen att bli av med gipset så jag kan köra både lydnaden och börja spåra och ja fortsätta med IPO biten!


Var och gipsade om i veckan som var och förhoppningsvis så blir jag av med gipset V24!!! hoppas!!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar