söndag 2 maj 2010

Några rader från Gärdås.

Det är söndag 2/5 och kanon väder i Malung, lite småkallt men varmt i solen i lä...men gött att det är uppehåll iaf.

Valborg vart väldigt lugn för oss, vi var ute i trädgården på em/kvällen och Lisa röjde lite ris i däljan på baksidan, vi röjde där i somras och ska fortsätta underhålla där så det är fritt från sly, så vi får en fin utsikt ner mot bäcken i botten på däljan, ser trevligare ut från vägen med.
Hundarna fick springa och röja av sig och leka i trädgården.
Men vi eldade inget på valborg, det började blåsa så vi skippade det, det vart en go middag och mys framför tv:n istället.

Lördagen vart en lugn dag, vi sov till klockan 10,00 och hundarna väckte oss inte!...ja vi sov väldigt länge =) gick upp och åt frukost och då ringde telefonen, det var en kille som ringde på annonsen på min bil som jag satt ut dagen innan, han bodde i grannbyn och kom till oss på några minuter, ja sen var bilen såld efter en halvtimme! gött! så fort ska det gå hehe.
Så nu står jag utan bil!...men jag kan ju inte köra iaf och vi ska leta efter en ny nu, jag har ju tid att leta.

På em for vi mot Östmark i värmland för att kolla på svärgubbens stövares avkommor, skitsöta 4,5 veckors stövarvalpar! 6 tikar och en hane. Lägger in en länk till svärgubbens sida så ni får se vilken fin hund han har och titta på valp bilder...finns ju fina bilar på hans sida med =)




Han fick en till kull i fredags på en tik i Gävle, 4 hanar och en tik vart det där.

Idag har jag inte hunnit med så mycket, efter frukost ringde Carola från klubben där dom har helgkurs i tävlingslydnad nu, och kylskåpet hade pajat, så Lisa skjutsade dit mig när hon ändå skulle upp till Lima och hålla kurs för nya vallare, Lisa går ju som hjälpinstruktör i vallning och ska bli instruktör är ju tanken :)
Sen skjutsade snälla Carola hem mig och hon fick träffa Styx som vuxit massor sen hon såg honom sist :) typ 20 kg haha.
Så på klubben konstaterade jag att termostaten hade pajat på kylskåpet och byglade förbi den så det håller sig kallt idag iaf, hoppas dom håller koll och stänger av det i mellan åt...annars blir det en isbit där inne hehe

Ja annar är det som vanligt här i byn :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar