fredag 23 april 2010

Skriver lite igen då!

Ja tänk vad jag skriver i bloggen nu! man kan ju nästan tro att jag fått nå hårt i huvudet...men det är bara lite gips på benet.

Igår em fick jag tårtgäster, min goa svärmor hade bakat tårta åt mig som jag färdigställde igår, den vart lite seg men ätbar =)
Det var svärpärona och svägerska och svåger som kom, samt våran granne Kaisu...som även är Lisas moster :) så det var trevligt med fikasugna gäster, och så fick jag lite presenter med! en fiskehåv av min svärföräldrar, precis en sån jag önskat mig :) fick ett lottpacket av Leif och jag vann med! 40 kr =) av Lola fick jag en rolig godisskål fylld med lösgodis mmm smaskens.
Av Kaisu fick jag ett kaffepaket och en Hälge-tidning, så nu kan jag drick gott kaffe och skratta åt dåren älgen hälge, han är för skön han =)

Ja nu har jag snart ny full fiskeutrustning, så nu längtar jag tills gipset är av så jag får dra på mig min nya djupvadare och kliva ut i vattnet med mitt nya flugspö med den nya rullen och knyta på en ny fluga och fånga en fisk som jag drar upp med min nya håv, i skydd av min nya fiskehatt i skinn...en skitsnygg hatt är det, köpt på rea i en skinaffär här i Malung i vintras! nu garvar säkert den som läser detta men det är en turhatt det känner jag på mig haha.

Ja så nu j----r längtar jag tills jag är 2 fotad igen!

Styxet han växer och mår bra iaf, han är i nån period nu när han tycker att han ska terrorisera sin bror molgan! han är väldigt dryg på han!
Jag har inte tränat så mycket sen sist jag skrev, men det blir lite då och då i korta perioder.
Lisa är ju ute och springer med dem på kvällarna, och styx har hittat en ny favorit sysselsättning, han springer i dikena i dom där härligt blöta mossiga partierna! =)

Molgan mår också bra, han är lite psykiskt skadad av sin lillebror bara!

/Henke

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar